Chiar daca poate parea destul de inaccesibil la prima vedere, domeniul serviciilor SEO (Search Engine Optimization) nu reprezinta altceva decat un mod eficient de a face site-urile sa se pozitioneze cat mai sus in cadrul motoarelor de cautare, asigurand in acest fel o vizibilitate crescuta si implicit un trafic mai bun. Chiar daca algoritmii utilizati de motoarele de cautare, precum Google, se schimba constant, exista reguli care raman aceleasi si care constituie baza:
Continutul de calitate, cheia catre un trafic constant
Scrierea articolelor si a postarilor autentice si relevante, care sunt bogate in informatii de calitate este pe placul motoarelor de cautare. Spre exemplu, algoritmii de invatare artificiala de la Google favorizeaza continutul util pentru utilizatori. Motivul este acela ca la acest tip de continut publicul raspunde cel mai bine, iar motorul il va afisa cu prioritate pentru a satisface aceasta cerinta de baza. Prin urmare, nu exista optimizare SEO fara un continut de calitate, care ar trebui sa fie unic, clar si util. Acesta se refera atat la corpul articolelor, cat si la imagini sau titluri, care trebuie sa fie atractive si de impact, pentru a-i ademeni pe cititori sa parcurga articolul.
Da, continutul este foarte influent in clasamentele motoarelor de cautare. Este necesar sa se repete cuvantul sau expresia cheie de mai multe ori intr-un articol, prima data chiar in paragraful de deschidere si, in functie de lungimea textului, chiar de inca 5 ori in restul continutului, inclusiv in paragraful de final. Si imaginile utilizate pe un site trebuie sa fie atractive si sa ilustreze continutul, ajutand in acest fel la setarea informatiilor mai bine in mintea cititorului.
Cuvinte cheie relevante
Nu se poate vorbi despre SEO fara a aminti de cuvintele cheie. Se vor utiliza acelea pe care oamenii le folosesc cu regularitate atunci cand vorbesc despre subiectul care se afla pe site, mai bine spus cele care suna cel mai potrivit pentru afacerea in cauza, publicul ei si stilului echipei. Daca exista nesiguranta in privinta cuvintelor utilizate de public, se poate cauta pe forumuri sau se pot folosi instrumente online care gasesc si compara cuvintele in tendinte, precum Google Trends, Rank Tracker, KWFinder sau Free Keyword Tool.
Quality links
Pe lista celor mai importante stretegii SEO, enumerate de SeoPower, se afla si Quality Links sau Linkurile de calitate, in traducere libera. Linkurile permanente trebuie personalizate. WordPress, spre exemplu, ofera cateva optiuni de atunci cand vine vorba despre modul in care sunt generate linkurile permanente. Se va accesa optiunea Setari – Legaturi permanente si se va seta modul in care adresele URL sa contina detalii precum numele postarii. In acest fel aceste adrese vor fi mai usor de indexat si gasit in rezultatele cautarilor.
O pagina web bogata in continut de calitate, care ii ajuta pe vizitatori sa afle mai multe despre ceea ce-i intereseaza va atrage linkuri de pe alte site-uri web, ceea ce va imbunatati categoric optimizarea. Una dintre strategiile SEO foarte eficiente este reprezentata de advertoriale, care au rolul de a trimite linkuri catre site.
Un ajutor foarte important in optimizarea SEO a site-ului il reprezinta si utilizarea unor pluginuri, care pot face analize de continut si pot oferi sugestii despre modul in care se poate imbunatati SEO intr-o anumita postare.