Top 10 alimente sanatoase

De

„Esti ceea ce mananci”  a devenit mai mult decat o expresie, o certitudine. Si anume, acea certitudine cu privirea la calitatea vietii noastre, care depinde in mod direct de produsele pe care le consumam zilnic. Desigur, toate alimentele naturale sunt intr-o anumita masura sanatoase, unele dintre ele insa au proprietati excepționale si nu ar trebui să lipsească din niciun meniu. Lista celor 10 alimente sanatoase este practic fara sfarsit! Aceasta deoarece fiecare specialist nutritionist, ori fiecare publicatie de gen au variantele lor in ceea ce priveste cele 10 alimente sanatoase care nu ar trebui sa ne lipseasca din alimentatie. La un moment dat insa, aceste variante converg in ceea ce priveste unele alimente – respectiv un aliment de exemplu apare pe toate listele. Desi este practic aproape imposibil sa faci un cumul al alimentelor cu adevarat sanatoase, iata lista noastra, pe care se regasesc, conform nutritionistilor, alimente care figureaza pe toate listele de „esentiale”.

Top 10 alimente sanatoase – Ce contin

1.Lamaia

O singură lamaie contine mai mult de 100% din norma zilnica de vitamina C. Ea este cel mai bun antioxidant și un remediu antiinflamator foarte eficient. Mai mult decat atat, lamaia controleaza nivelul de colesterol in sange si ajuta oasele sa fie rezistente.

2.Brocoli 

O ceasca de brocoli pe zi conține mai mult de 100% de vitamine din grupul K si circa 200% din norma zilnica de vitamina C. De asemenea, o portie de 100 de calorii de brocoli contine mai multa proteina decat carnea de vita. Aceasta leguma este bogata in microelemente si vitamine. Ea contine cea mai multa vitamina A, in comparatie cu alte tipuri de varza. 

3.Ciocolata neagra

Poate pare uimitor ca ciocolata se afla intr-un asemenea top, dar e cat se poate de real. O asemenea ciocolata – nu orice fel de ciocolata,  este bogată în atioxidanți, vitamine si minerale. Contine componente necesare pentru sanatatea organismului: potasiu, cupru, magneziu. La fel, in ciocolata neagra se gaseste teobromina – o substanta care intareste smaltul dintilor si scade riscul de aparitie a cariilor.

4.Cartof

Cartoful se poate deosebi după cantitatea de substante pe care o contine, fiind o sursa buna de fibre si carbohidrati. E o leguma bogata in vitamina C, B6, A, potasiu, fier, cupru. Prin urmare cartoful, bine „directionat” isi poate indeplini menirea sanatoasa.

5.Somon

Este sursa ideală de proteine si grasimi omega-3, care reduc riscul mai multor maladii. El trebuie să fie baza meniului, întrucât 100 g de somon pe zi pot preveni apariția unor boli, cum ar fi sindromul Alzheimer si dementa.

6.Nuci

Sunt un produs extrem de nutritiv, care e capabil sa acopere necesitatea organismului de omega-3. Nucile sunt o alternativa extraordinara pentru carne in ceea ce priveste sursa de proteine.

7.Avocado

Este un aliment unic, capabil sa imbogateasca organismul cu vitamine, microelemente si grasimi bune. Datorita acestuia se imbunatateste metabolismul si poate fi prevenita aretmia.

8.Usturoi   

Acesta este antibioticul natural care activeaza centrele de lupta cu bacteriile, reduce nivelul de colesterol si controleaza tensiunea arteriala.

9.Spanac 

Contine luteina si ceaxantina – doi antioxidanti puternici, care sunt benefici pentru sanatate, in general, si pentru functionarea muschiului ocular, in special. Mai mult, e foarte bun și spanacul conservat, care contine enzime benefice pentru digestie.

10.Oua

Nu stii ce sa mananci ca sa-ti dezvolti mușchii? Raspunsul este simplu: mananca oua. Acestea iti vor oferi doza necesară de nutrienti pentru ca muschii tai sa se modeleze excelent si sa faca fata provocarilor de fiecare zi.

Top 10 alimente sanatoase – Ce trebuie sa ai in casa 

Ce trebuie sa ai in casa e in egala masura sanatos si foarte versatil, supa cum scriu cei de la shine.yahoo.com. Iata ce propun ei la Top 10 alimente sanatoase, cu specificatia ca trebuie sa ai in casa ce au pus pe lista.

Otet de mere. Este excelent daca ai decis sa faci o cura de otet de mere. Este sanatos, gustos si foarte folositor unei bune digestii.

Seminte de chia. Daca nu le-ai folosit pana acum este momentul sa incepi. Consuma-le mai ales la micul dejun in iaurt sau cereale. Te satura si sunt pline de minerale pretioase. Semintele de chia sunt si o sursa excelenta de fibre si proteine. Una doua lingurite pe zi sunt mai mult decat suficiente.

Mere. Sunt perfecte cand iti este foame, cand vrei sa rontai ceva sau cand ti-e sete. Mai mult, o regula buna spune sa cumperi putine fructe, dar cat mai diferite. In mod normal trebuie sa ai in casa cel putin trei feluri diferite de fructe insumand un kilogram. Iar asta este „doza” recomandata pentru o singura persoana pentru doua zile.

Portocale. Aceeasi specificatie ca la mere.

Iaurt. Fie ca-ti place fie ca nu-ti place iaurtul este unul din alimentele pe care trebuie sa le ai in casa. Il poti combina cu cereale sau dulceata, cu fructe si miere. Il poti folosi la sosuri combinat cu verdeturi si usturoi sau il poti manca ca atare.

Nuci. Aceste fructe uleiuoase sunt un imens beneficiu pentru sananate asa ca trebuie sa le ai in casa mereu. Ideal este sa consumi cateva nuci in fiecare zi, pentru ca sunt una din cele mai bune surse de omega 3, dupa peste.

Conserve de peste in apa. Pot fi mancate simplu si sunt si o buna sursa de proteine si grasimi sanatoase. Alege insa mereu conserve cu peste oceanic in apa sau suc propriu. Sunt cele mai sanatoase.

Quinoa. Cerealele integrale trebuie sa existe in orice casa, iar dintre toate acestea quinoa nu trebuie sa-ti lipseasca. Aceste seminte sunt pline de proteine si sunt ideale in alimentatie, fie ca este vorba despre copii sau adulti.

Ierburi aromatice uscate. Este musai sa ai in casa ierburi uscate. Cele mai bune: cimbrul, menta, rozmarinul, salvia. Sunt necesare in preparare mancarurilor dar sunt si un adaos pretios pentru salate si legume fierte sau la cuptor. Adauga pe lista de condimente care nu trebuie sa lipseasca din casa si scortisoara, dar si nucsoara. Au un gust bun, sunt foarte sanatoase si merita adaugate in cereale, in mancare si in alte preparate facute in casa.

Biscuitii din cereale integrale. Reprezinta un bun inlocuitor al painii. Acestia au termen mai mic de valabilitate in comparatie cu biscutii normali, insa fibrele continute te ajuta sa invingi foamea.

Peste. Este unul dintre alimentele pe care nutritionistii le recomanda in orice situatie, fie ca va doriti sa slabiti, fie ca va doriti sa gasiti alternative sanatoase la alte tipuri de carne, fie ca vreti sa aveti o alimentatie echilibrata din punct de vedere nutritional.

Lasa un Comentariu

Adresa ta de mail nu va fi publica.

S-ar putea sa-ti placa