Sunteti noul manager de proiect? Este prima ta zi de serviciu? Felicitari! De abia astepti sa-ti asumi responsabilitatile de lider nou si sa impresionezi pe toti facand lucrurile chiar din prima zi. Dar va fi atat de usor? Desigur ca nu. Oricat de multi ani ati petrecut lucrand in industrie, a fi manager proiect pentru prima data nu este usor. De fapt, in primele zile, un lider sau un sef nou va face greseli stupide fara sa stie macar. Vestea buna este ca exista numerosi manageri de proiect si lideri care au trecut prin aceeasi situatie si au facut greseli teribile la timpul lor. Deci, ceea ce poti face este sa inveti din greselile altora si sa le folosesti pentru a avea succes in noul tau rol de lider .
Planificati, dar nu acordati prioritate
Aceasta este probabil prima si cea mai periculoasa greseala pe care o poti face ca nou manager. Ai facut planuri pentru a lucra la fiecare dintre sarcini, dar nu esti sigur pe care sa o faci mai intai. Ei bine, se datoreaza faptului ca ai planificat bine, dar nu ai dat prioritate. Daca nu esti sigur cu privire la modul de prioritizare a lucrurilor la locul de munca, poti folosi instrumente de diagrama Gantt care fac planificarea mai usoara, mai rapida.
Vrei sa controlezi totul
La inceput, pare bine sa stapanesti totul in echipa, situatie sau loc, dar, in cele din urma, lucrurile devin super enervante. Cum te-ai simti daca fiecare miscare sau decizie este monitorizata personal de cineva? Asta este exact ceea ce simt membrii echipei tale cand ii controlezi total la locul de munca. Se simt demotivati de interferenta ta continua si intregul proces incetineste.
Adesea pierzi din vedere imaginea de ansamblu
Odata ce ai devenit lider sau manager, responsabilitatile tale de zi cu zi sunt complet diferite de cele pe care le-ai avut inainte. Este destul de coplesitor si, in cele mai multe cazuri, noii manageri devin atat de agatati de jobul lor zilnic incat pierd din vedere imaginea cea mare.
Comanzi, nu comunici
Cele mai citite articole
Este tentant sa te faci auzit ca un nou manager, dar trebuie sa-ti amintesti ca meseria ta nu inseamna doar sa vorbesti, ci si sa ii asculti pe ceilalti. Daca aveti nevoie de idei, ia in considerare sa adresezi echipei intrebari despre afacere, pozitia actuala pe piata si provocarile cheie cu care se confrunta in fiecare zi
Spui „DA” la toate
A spune da lucrarilor inutile este o alta greseala comuna pe care multi manageri noi o fac astazi. Au tendinta sa uite faptul ca atunci cand isi asuma responsabilitatea de a-si indeplini un loc de munca, trebuie sa-l duca la bun sfarsit indiferent de situatie. Si daca nu, isi pierd credibilitatea. Nu uitati ca aveti ore limitate in mana si aveti deja multe sarcini si activitati in lista de activitati. Evita sa iei angajamente pe care nu le poti tine.
Nu dai feedback critic
Toata lumea vrea sa fie placuta si, cu siguranta, este greu sa le spui oamenilor ca fac ceva gresit, dar trebuie facut. Subestimarea importantei impartasirii feedback-ului critic si constructiv intr-un loc de munca este una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face ca nou lider sau manager. Trebuie sa creati si sa mentineti un mediu la locul de munca in care oamenii sa isi poata oferi si sa-si ia feedback constructiv cu privire la munca reciproca.
Nu ceri ajutor
A fi manager nu inseamna ca stii totul. Ca manager sau lider, va veti confrunta cu multe situatii dificile. Acum, modul in care te ocupi de aceste situatii ti se pare complet. Vrei sa astepti si sa vezi sau vrei sa iesi din probleme cat mai curand posibil? Va trebui sa inveti sa ceri ajutor atunci cand este nevoie.