În ultimii ani, protejarea mediului a devenit un subiect tot mai important în discuțiile publice, iar transportul electric este considerat o soluție eficientă pentru reducerea emisiilor poluante. În acest sens, București a făcut un pas important prin cumpărarea a 100 de autobuze electrice. Pentru a le transporta la București de la Portul din Constanța, era necesară colaborarea cu o firmă specializată cu o reputație excelentă, așa că contractul a fost acordat Eastship.
Deși Eastship se ocupă de obicei de transportul de mărfuri de dimensiuni mai mari, transportul acestor autobuze a fost abordat cu aceeași atenție și profesionalism. Compania a gestionat toate aspectele legate de transport:
Studierea traseului – înainte de a prelua autobuzele din portul din Constanța, echipa Eastship a realizat o evaluare detaliată a drumului ce va fi urmat. Evaluarea include măsurarea înălțimii și lățimii pasajelor, identificarea obstacolelor și altor factori care ar putea afecta transportul mărfurilor.
Construirea rampelor – autobuzele au fost încărcate pe remorci cu ajutorul rampelor special concepute pentru a susține greutatea acestora.
Fixarea prin lashing – autobuzele au fost fixate cu frânghii pentru a asigura stabilitatea în timpul transportului. Desi pare un pas simplu, totul este calculat și făcut conform unei scheme detaliate.
Factorii care au contribuit la livrarea autobuzelor în siguranță
Transportul celor 30 de autobuze s-a desfășurat în condiții excelente, fiind acordată o atenție deosebită următoarelor aspecte:
● Starea tehnică a remorcilor – Eastship folosește numai remorci de la producători renumiți precum Goldhofer, Faymoville, Noteboom, Schmitz, Krone și Kassbohrer, verificând cu atenție starea tehnică a acestora înainte de fiecare transport.
● Siguranța încărcăturii – Eastship acordă o importanță majoră siguranței încărcăturii, astfel încât acestea să ajungă la destinație în siguranță, fără compromisuri.
● Viteza de deplasare – șoferii companiei au respectat viteza de deplasare legală și recomandată pentru încărcăturile transportate.
● Comunicarea între șoferi – pentru că au fost transportate mai multe autobuze în același timp, șoferii au comunicat între ei constant, pentru a realiza această misiune cu succes.
Context
Pentru a reduce nivelul de poluare din București, Primăria Capitalei a folosit Programul Operațional Regional 2014-2020 și a obținut fonduri de peste 300 milioane de lei, fără TVA, pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice. În primul an de la semnarea contractului, vor fi livrate 34 de autobuze, iar celelalte 66 vor fi livrate în anul următor, conform caietului de sarcini.
Noile autobuze electrice au o lungime de 12m, o autonomie de cel puțin 200 km între încărcările succesive, tracțiune electrică completă, realizată prin intermediul Sistemului Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea coborâtă pe întreaga lungime a vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
Primul lot de autobuze, care conținea 30 de bucăți, a fost preluat de la Portul din Constanța de către Eastship, care s-a asigurat că ajung în cele mai bune condiții la București.
Fluxul de autobuze era necesar să fie renovat, având în vedere că din cele 1.530 de autobuze din parcul STB, două treimi au depășit durata normală de funcționare și normele de poluare E3 și E4 (500 autobuze Euro 3 au 15 ani și 500 de autobuze E4 au 12 ani). Alte 400 de unități achiziționate în 2018 sunt Euro 6 (cu motor diesel) iar cele mai moderne sunt autobuzele hibrid, 130 de unități, tot E6, conform Primăriei Capitalei.
Despre Eastship
Eastship este o companie cu capital 100% românesc cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca și București. Desi transportul de mărfuri care nu sunt suficient de mici pentru a fi încadrate în containere este activitatea sa principală, Eastship oferă și alte servicii, cum ar fi: management de proiect, transport special, mutări industriale, servicii portuare, brokeraj barje și agențiere navă.
Compania Eastship dispune de o flotă impresionantă formată din peste 15 capete tractor, semitrailere specializate de dimensiuni diferite și trailere modulare cu o sumă totală de peste 84 de axe. De asemenea, compania are macarale de port și personal cu specializări diverse, inclusiv electricieni, sudor și ingineri, pentru a gestiona cu succes fiecare aspect al transportului terestru, maritim și fluvial.
Eastship poate oferi suport cu privire la documente vamale, studii de traseu, analize pod, survey-uri, ridicări și manipulări cu ajutorul cricurilor, construcția rampelor, calculul de încărcare și schițele de fixare a încărcăturilor.