De
Expoziția cuprinde reperele de peste un secol și jumătate ale celebrului brand de lux. Colecția inedită a făcut deja înconjurul mapamondului, de la Los Angeles, Shanghai, Dubai, Singapore și Mexico City până la Kuala Lumpur, Toronto, Bangkok, Berlin, Melbourne sau Milano. Iar traseul nu e încă încheiat.
Louis Vuitton, ucenicul fabricantului de valize Monsieur Marechal, și-a deschis propriul atelier în 1854, iar spiritul său antreprenorial l-a ajutat să anticipeze dorințele călătorilor din acele vremuri. În scurt timp, cuferele dreptunghiulare cu margini rotunjite au devenit obiecte populare, deschizând drumul către o poveste cu sclipici, în jurul căreia se dezvoltă azi o industrie de miliarde de euro.
Genți de lux confecționate sub ochii vizitatorilor
În ”Time Capsule”, incursiunea începe chiar într-un mic atelier Vuitton, unde un artizan adus de la centrul din Asnieres, în nordul Parisului, meșterește la o geantă de gală, în timp ce explică sumar spectatorilor procedurile de creație.
Demonstrația are un aer de magie, care hipnotizează asistența, strânsă ciorchine în jurul mesei de lucru să vadă cât mai de aproape cum pieile cu monogramele LV se transformă cu migală într-o poșetă de lux.
Mai departe e camera invențiilor, cu vechile portbagaje de călătorie, construie din lemn de camfor, un termo-respingător natural. Sunt valize care, prin design și stilul practic, au prins repede cu precădere la clasele sociale medii sau înalte, cucerite și datorită unui detaliu de producție complet nou în epocă: ambele fețe ale bagajului erau plane, putând fi mai ușor aranjate pentru transport, spre deosebire de modelele folosite până atunci, cu suprafețe ușor curbate pentru a ajuta la scurgerea apei pe la extremități.
Recomandări
Tragedie într-un bloc din Timișoara! O mamă și 2 copii au murit după ce s-a făcut dezinsecția
Refuzul lui Houdini
Luminile cad, firește, și pe accesorii, cu celebrele colțuri metalice, curele suplimentare care ranforsează cadrul și încuietorile imbatabile care l-au făcut și pe faimosul Harry Houdini să nu intre într-un joc periculos.
Georges Vuitton, fiul lui Louis, l-a provocat pe artistul american, maestru al evadărilor din situații imposibile, să încerce să scape dintr-o cutie Vuitton închisă cu un lacăt cu două catarame. Magicianul a refuzat, contribuind astfel la creșterea legendei despre siguranța sistemului de închidere, folosit până în ziua de azi.
Recomandări
Ce se întâmplă dacă Viorica Dăncilă vine la dezbaterea lui Iohannis de la BCU. Reacția lui Rareș Bogdan
Cele mai citite articole
Suport pentru plante din piele, alamă și porțelan
Urmează apoi încăperile dedicate călătoriilor, artei de a păstra diferite obiecte și produselor-etalon ale casei, de unde nu lipsesc modelele iconice de genți, de la Twist și Petite Malle până la Néonoé și Alma, fiecare prezentată într-un ciclu de dezvoltare adaptat vremurilor. E acolo și o selecție de piese din colecția de mobilier Objets Nomades, cu un spectaculos suport pentru plante creat din piele, alamă și porțelan de designerul Damien Langlois-Meurinne.
Sunt, de asemenea, reinterpretări ale vechilor produse Vuitton, operate în diferite colecții prin colaborări cu artiști contemporani precum Takashi Murakami, Yayoi Kusama, Richard Prince sau Jeff Koons, fiecare cu semnături stridente alături de cunoscuta monogramă LV.
Recomandări
Profilerul Poliţiei Române despre cazul băieţului de 11 ani, violat şi găsit mort, în 2004, pe câmpul de lângă Ciolpani
Iar circuitul se încheie într-o explozie de sunet și lumină, produsă într-un ministudio cu pereți din ecrane TV, pe care se derulează nonstop imagini din arhiva Vuitton. În centru, un geamantan supradimensionat ține companie vizitatorilor, care, înainte de a păși din nou în lumea reală, se mai opresc să tragă încă o dată cu ochiul la recepția unde femeia din laboratoarele Vuitton încă migălește la baierele unei genți maronii.
50
e numărul țărilor în care operează ”Louis Vuitton”, brand cu peste 460 de magazine pe întreg globul
12 miliarde de euro
este cifra de afaceri a producătorului de bunuri de lux Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), care, în afară de brandul LV, mai cuprinde și alte 14 case de modă, între care Fendi, Dior, Celine, Givenchy, Donna Karan și Kenzo
17
e locul pe care-l ocupă brandul „Louis Vuitton” în 2019 într-un top global realizat de compania de consultanță ”Interbrand”, ierarhie condusă de Apple, Google și Amazon
1930
e anul în care se lansează cel mai faimos model de geantă ”Louis Vuitton”: Keepall
Citeste mai mult pe aici