Amenajarea unui magazin este mai dificilă decât orice tip de amenajare rezidențială. Motivul este simplu. O casă trebuie să atragă un număr limitat de persoane, iar profilul lor poate fi mai ușor de definit, în timp ce pentru un magazin, există un număr mare de potențiali clienți, așadar o audiență mai mare.
În plus, multitudinea de opțiuni existente îi face pe clienți să cadă într-un paradox al alegerilor, și poate fi mai dificil să ieși în evidență dacă nu ai ceva special. Iată cum îți poți atrage clienții prin amenajarea magazinului:
Fațada
Una dintre cele mai importante zone ale unui magazin este fațada. Aceasta îi va determina pe clienți să intre în magazin sau să continue să meargă mai departe. Fațada trebuie să fie plăcută pentru audiența pe care o vizezi și să iasă în evidență.
Numele magazinului trebuie să fie evident, bine plasat și scris citeț – dacă vrei ca brand-ul să fie cunoscut. Un truc important este să faci magazinul vizibil chiar și atunci când este închis. Iluminatul fațadei și al vitrinei îi va face pe clienții care trec noaptea să se întoarcă a doua zi.
Regula de dreapta
O regula în amenajare magazinspune că în general clienții merg spre dreapta atunci când intră într-un magazin, conform studiilor. Din acest motiv, plasează articolele pe care vrei să le scoți în evidență în dreapta. Chiar și cei care intră de curiozitate de pe stradă, fără intenții de cumpărare pot fi atrași astfel.
Self checkout
Casele de self checkout sunt importante, și se pare că au crescut vânzările cu până la 25% în magazinele care au implementat sistemul. Clienții le consideră comode și se vor întoarce în magazin dacă au această opțiune.
Imaginea magazinului din exterior
În amenajari interioarepentru magazine, contează nu doar fațada sau vitrina, ci și modul în care arată interiorul magazinului de afară. Dacă un client trece prin față și aruncă o privire în interior, este important să îl determini să intre.
Lasă partea din față mai puțin aglomerată, decorată subtil, dar în același timp nu plasa cele mai importante produse în acea zonă de intrare, pentru că tendința clienților este să intre și să o ia spre dreapta, nu să piardă vremea la intrarea în magazin.
Branding prin culori
Dacă vrei să duci afacerea la un alt nivel, gândește-te să folosești scheme de culori care să îți facă brand-ul cunoscut între alte magazine. În acest fel, dacă cineva va vedea un alt sediu al magazinului, va știi instant despre ce e vorba.