Resursa umana este factorul esential care contribuie la succesul unei afaceri. De acest lucru au tinut cont si angajatorii care si-au dorit un business puternic, recunoscut pentru calitatea pe care le-o ofera clientilor sai, dar si pentru pozitia pe care o ocupa pe piata de profil. Lucrurile, insa, nu au functionat intotdeauna conform asteptarilor. Chiar daca antreprenorii si-au format o echipa de oameni competenti, acestora le-a scapat din vedere un aspect de maxima importanta: implicarea si interesul angajatilor pentru activitatea pe care o desfasoara, pentru sarcinile pe care le au de indeplinit – cu alte cuvinte, harnicia. In urma acestor experiente, angajatorii au inteles ca nu sunt suficiente doar cunostintele, aptitudinile, potentialul si experienta celui pe care intentioneaza sa-l angajeze. La fel de importanta sau, in unele cazuri, mai importanta este sarguinta.
Daca esti in cautarea unor angajati potriviti nevoilor business-ului tau, iti recomandam sa iei in considerare atitudinea candidatilor fata de munca, precum si felul in care se implica in activitatile pe care le au de efectuat. Tine cont ca nu intotdeauna candidatul cel mai experimentat, cu cea mai multa vechime, este neaparat si cel mai harnic. In timp ce competentele pot fi dobandite si imbunatatite, harnicia este o calitate care tine, mai degraba, de caracterul omului. Cu atentia cuvenita procesului de recrutare, poti intui daca potentialul tau angajat detine aceasta calitate. Iata care sunt lucrurile pe care este bine sa le iei in considerare inca de la inceput:
Planifica interviul in cele mai mici detalii
CV-ul complex al unui candidat, ce pare sa detina toate competentele necesare pentru fisa postului, nu il transforma neaparat pe acesta in angajatul potrivit. De aceea, este esential sa te asiguri ca planifici cel putin un interviu cu persoana care ti-a atras atentia si pe care ti-ar placea sa o ai in firma ta.
Iti sugeram sa acorzi atentie maxima planificarii interviului: de la organizare, pana la intrebarile pe care le adresezi. Nu uita care este scopul tau principal: angajarea unui om bine pregatit, dar mai ales harnic, care sa-si desfasoare activitatea cu responsabilitate si constiinciozitate. Pentru a intelege felul de raportare a candidatului la munca, este esential sa stii sa adresezi intrebarile potrivite, dar si sa-i permiti sa-ti povesteasca despre experientele profesionale anterioare. Astfel, ai putea descoperi ca a demisionat de la ultimul loc de munca din cauza ca existau si perioade aglomerate, in care era nevoit sa stea peste program, pentru a-si efectua task-urile. Daca acest lucru se intampla uneori si in compania ta, poate ca ar fi bine sa te orientezi la cineva care este dispus sa faca fata unor astfel de provocari.
Compara viziunea candidatului cu viziunea organizatiei tale
Un alt lucru de care iti recomandam sa tii cont in timpul interviului este intelegerea viziunii pe care o are candidatul asupra activitatii pe care doreste sa o desfasoare in compania ta. Acest lucru te va ajuta sa compari viziunea lui cu viziunea ta si, implicit, cu viziunea organizatiei tale.
Pentru a evita un sir lung de intrebari de tipul „Ce crezi despre…?” sau „Ai fi dispus sa…?”, este indicat sa-i povestesti, cat se poate de sincer si de realist, despre modul de functionare a firmei tale: de la tipul de angajati pe care ti-i doresti in echipa, pana la felul in care se desfasoara comunicarea interna. Indicat este sa ii comunici cum sunt gestionate in interior perioadele aglomerate, precum si valorile imbratisate de membrii firmei. Prezinta-i lucruri concrete si nu te opri la istoric si realizari fiindca pe acestea le poate afla singur in urma unei cautari pe web. In functie de reactia pe care o are la lucrurile pe care i le povestesti, iti vei da seama daca perspectiva lui asupra muncii coincide cu viziunea organizatiei. Astfel, vei putea decide daca mergi cu el mai departe sau daca este cazul sa te orientezi catre altcineva.
Tine cont de perioada de proba
Oricat de convins ai fi ca ai gasit persoana care are toate calitatile potrivite postului vacant, iti sugeram sa acorzi toata atentia si perioadei de proba. Aceasta poate avea o perioada stipulata cuprinsa intre 30 si 90 de zile – timp suficient pentru a analiza felul in care angajatul isi desfasoara activitatea, precum si atitudinea pe care o manifesta in diverse situatii profesionale.
Perioada de proba iti poate intari convingerile pe care le-ai dobandit in urma interviului sau, dimpotriva, te poate determina sa cauti, in continuare, pe altcineva, care rezoneaza cu viziunea organizatiei nu doar in teorie, ci mai ales in practica.
Asadar, pentru a avea alaturi oameni tot timpul pregatiti sa-ti sustina business-ul, este necesar sa planifici procesul de recrutare in cele mai mici detalii. In plus, te-ai putea orienta si la imigrantii asiatici – unul dintre cele mai bune exemple de angajati care apreciaza cu adevarat munca si care, totodata, detin competentele necesare pentru cele mai variate industrii: constructii, agricultura, HoReCa, productie, SPA si multe altele. Nu ezita sa angajezi muncitori vietnamezi cu ajutorul International Work Finder, firma cu prestigiu, formata din experti, care te vor ajuta atat pe parcursul procesului de recrutare, cat si dupa recrutare.