Tehnologia s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, în toate domeniile, astfel încât munca noastră a devenit mai ușoară în multe domenii de activitate. Unul dintre aceste domenii este reprezentat de resursele umane. Era necesar ca acest lucru să se întâmple, tocmai pentru a beneficia cu adevărat de conceptul de „paperless”. În zilele noastre comunicarea, chiar și într-un domeniu sensibil cum este HR, este posibilă pe mai multe platforme (Facebook, Skype, Zoom, WhatsApp, Slack), astfel încât atunci când un candidat pentru un job devine angajat, semnarea contractului de muncă se face prin intermediul unei simple semnături electronice, atît de către angajat cât și de către angajator. Angajatul este notificat de procedură prin intermediul email-ului și tot prin e-mail poate afla dacă i s-a schimbat statutul din candidat în angajat. Este important de reținut că după ce este semnat de ambele părți, documentul are aceeași valoare legală ca și actul semnat fizic.
Cele mai citite articole
Vorbim așadar despre un sistem HCM (Human Capital Management). Un astfel de sistem, precum un software de administrare personal (HCM) de la Pluriva are nenumărate avantaje precum:
- oferă un acces rapid la informațiile curente;
- angajații folosesc o bază de date unică, ce este actualizată în timp real. Această bază de date include toate informațiile relevante despre angajații companiei;
- se realizează astfel o organizare superioară la nivel de departament de resurse umane, dar și la nivel de companie;
- se realizează o organigramă interactivă, care stabilește o structură clară a departamentelor din companie și a legăturilor dintre acestea. Organigrama poate fi realizată în format grafic;
- se asigură informații complete despre angajați;
- se poate completa dosarul unui angajat cu noi fișiere care țin de locurile de muncă precedente, rezultatele evaluărilor profesionale la care a fost supus;
- ajută la gestionarea eficientă a proceselor de resurse umane;
- permite folosirea imediată a fișierelor din contul angajatului, indiferent dacă este vorba despre contractele individuale de muncă, acte adiționale la contractul de muncă, sau diverse alte acte;
- urmărește procesul de dezvoltare profesională a angajatului (cursurile profesionale urmate, costurile asociate acestora, cine le-a suportat);
- administrează bugete cu privire la școlarizarea angajaților;
- gestionează informațiile de medicina muncii;
- gestionează informațiile care sunt apoi transmise la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM), în conformitate cu legislația în vigoare.
Un astfel de software de resurse umane este foarte performant și se adaptează perfect Departamentului de Resurse Umane. Cu ajutorul acestui instrument, aceste departamente pot utiliza unul dintre primele softuri de resurse umane pe o platformă online, care poate fi accesat atât de pe desktop, cât și de pe mobil sau tabletă.