in

Îngrijește-te ca turbosuflanta auto să fie în perfectă stare de funcționare!

Ai nevoie de o firmă care oferă servicii de reparații turbosuflante? RMC Turbo este soluția perfectă pentru tine! 

La ce folosește o turbosuflantă auto? 

Scopul turbosuflantei este acela de a furniza mai mult aer motorului, permițându-i să ardă mai mult combustibil în mod eficient, producând astfel mai multă putere mașinii tale. Amestecul de aer și combustibil trebuie menținut în parametrii optimi pentru a genera mai multă energie.

Contrar a ceea ce cred mulți oameni, gazele de eșapament nu sunt refolosite în admisia cilindrului. Gazele de eșapament servesc la rotirea rotorului turbinei (carcasă fierbinte) care, printr-un ax (situat în carcasa centrală), rotește rotorul compresorului (carcasă rece), care comprimă aerul atmosferic și îl trimite la admisia cilindrului, creând o presiune pozitivă asupra pistonului și crescând amestecul de aer / combustibil. 

Contrar a ceea ce cred mulți oameni, gazele de eșapament nu sunt refolosite în admisia cilindrului. Gazele de eșapament servesc la rotirea rotorului turbinei (carcasă fierbinte) care, printr-un ax (situat în carcasa centrală), rotește rotorul compresorului (carcasă rece), care comprimă aerul atmosferic și îl trimite la admisia cilindrului, creând o presiune pozitivă asupra pistonului și crescând amestecul de aer / combustibil. 

Nu există contact sub nicio formă între gazele care se elimină și aerul comprimat necesar pentru combustie. Gazele de eșapament sunt evacuate pur și simplu de către sistemul de evacuare în atmosferă. 

De trebuie să te adresezi unui meșter bun pentru repararea turbosuflantei? 

Înainte de a face reparația propriu-zisă, mecanicul trebuie să verifice dacă sunt în ordine: furtunurile, clemele, filtre de aer (primare și secundare), care este gradul de reglare a supapelor, sistemul de injecție, articulațiile și diversele conexiuni interne. De-abia după aceea, când este convins că turbocompresorul este într-adevăr problema va purcede la reparația sa.

Trebuie specificat și faptul că daunele ce apar la turbosuflanta auto se întâmplă în principal din cauza lipsei întreținerii preventive a acesteia. 

Importanța uleiului când vorbim de turbosuflantele auto 

Atunci când uleiul cu specificația corectă nu este utilizat conform indicațiilor producătorului sau când uleiul și filtrele nu sunt schimbate în perioadele indicate de fabricanții ce le-au realizat, creșterea temperaturii în interiorul turbosuflantei poate arde restul de ulei care rămâne, pe lângă provocarea formării de reziduuri periculoase. 

Această formare de deșeuri poate bloca trecerea uleiului în sistemul de rulmenți și în carcasa centrală, unde lipsa de lubrifiere poate deteriora arborele, precum și componentele motorului. 

Pentru a identifica dacă turbosuflanta a funcționat fără lubrifiere, este necesar a se verifica dacă arborele are probleme și dacă rulmenții sunt deteriorați, ceea ce provoacă de multe ori scurgeri de ulei.

Temperatura excesivă în interiorul carcasei centrale poate provoca formarea de reziduuri în interiorul turbosuflantei sau pierderea proprietăților mecanice ale inelului de etanșare elastic.

Pentru a evita lipsa de ulei în turbosuflantă, pe lângă verificarea nivelului de lubrifiant, trebuie observat și dacă există scurgeri de ulei, plus să se analizeze ieșirea de aer din carcasa compresorului, căutându-se orice dovadă de lubrifiant. De asemenea, specialistul în reparații turbosuflante mai trebuie ca să se asigure că temperatura de evacuare a gazului este corectă, că nu există o obstrucție în conductele și canalele de lubrifiere ale carcasei centrale. 

Atunci când uleiul de motor este doar completat în loc să fie complet schimbat, filtrul nu este de obicei înlocuit ca atare. Astfel, uleiul va acumula impurități solide, care nu mai sunt reținute de filtrul de ulei și aer, pe lângă pierderea vâscozității din cauza combustibilului și a deteriorării chimice naturale a aditivilor săi.

Lipsa de lubrifiant poate deteriora componentele interne, modificându-le dimensiunile și forma normală. În condițiile în care presiunea din carcasele terminale este mai mică decât presiunea din carcasele centrale, aceasta poate provoca scurgerea lubrifiantului prin sistemul de etanșare, căruia i s-au schimbat dimensiunile. Acest fapt poate fi evidențiat prin verificarea orificiului de ieșire a aerului comprimat din carcasa compresorului. 

Cele mai vizibile semne ale defecțiunilor turbosuflantei datorate lubrifierii slabe sunt zgomotul, pierderea de energie, fumul excesiv, consumul excesiv de ulei și chiar scurgerea de ulei în sine. 

Dacă ai și tu astfel de probleme la mașina ta, RMC Turbo te poate ajuta să le rezolvi cu mult profesionalism. Contactează echipa de aici chiar acum!

Scris de Top 1

Top1 realizeaza cele mai bune topuri online. Recomandarile si locurile prezentate in topurile noastre te ajuta sa te decizi unde te distrezi diseara. Urmareste articolele noastre si beneficiaza de cele mai interesante locuri din oras.

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ce este un KPI? Afla mai multe despre indicatorii de performanta ai unei companii

Cui se adresează cursurile de digital marketing axate pe strategie şi planificare?