Indiferent dacă te afli în postura de client care merge să se cazeze într-un hotel sau în cea de manager de hotel care vrea să aibă toate lucrurile sub control, există câteva lucruri obligatorii pe care ar trebui să le verifici: curățenia, siguranța și confortul. Dacă aceste elemente sunt bifate și sunt tratate cu maxim interes de către personalul hotelului, rata de ocupare a hotelului va fi întotdeauna mare.
Curățenia
Curățenia este unul dintre cele mai importante lucruri pe care ar trebui să le verifici la un hotel. Fiecare cameră ar trebui curățată în cel mai mic detaliu cu produse curatenie profesionale, lenjeriile de pat ar trebui schimbate, baia ar trebui să strălucească de curățenie, iar mocheta sau covorul (dacă există) ar trebui să fie impecabile.
Angajații hotelului care sunt responsabili cu curățenia vor avea cărucioare speciale, echipate cu produsele de curățenie și dezinfectare necesare, role de hartie industriala și alte echipamente care îi ajută să curețe fiecare colț al camerei, lăsând-o imaculată.
Siguranța
Siguranța este un alt lucru obligatoriu pe care trebuie să îl verifici, iar elementele care țin de siguranță se observă de obicei încă de la intrarea în hotel. Există pază la recepție? Există sistem de supraveghere în zonele importante – hol, recepție, parcare, etc.? Există un sistem sigur de închidere a ușii de la cameră? Există seif în cameră?
Unele unități de cazare îți dau un sentiment de nesiguranță încă de când ai parcat mașina, iar dacă din postura de client ai trecut printr-o astfel de experiență, ar fi bine să cauți un alt hotel la care să îți petreci noapte. Dacă din postura de manager observă că clienții sunt stingheriți atunci când intră în hotel și caută cu privirea elementele de siguranță, poate ar fi cazul să faci câteva schimbări.
Confortul
Bineînțeles, și confortul este la fel de important ca siguranța și curățenia. O saltea de calitate, lenjerii de pat din materiale naturale, existența consumabilelor la baie, amplasarea unui minibar în cameră, papucii, halatele de baie, seiful și micile atenții lăsate în cameră (chiar și un simplu mesaj de întâmpinare) – toate acestea cresc considerabil confortul. Unele hoteluri oferă acel sentiment de ”acasă”, tocmai prin intermediul confortului ridicat, iar aceste unități de cazare vor fi întotdeauna profitabile pentru că clienții revin de fiecare dată cu plăcere.
Orice hotel ar trebui să își impună anumite standarde de calitate și să se asigure că fiecare angajat contribuie în mod activ la atingerea acestor standarde, iar curățenia, siguranța și confortul ar trebui întotdeauna să aibă un loc prioritar.