in

Cum îți gestionezi calviția spune multe despre ce tip de antreprenor ești

Young business man talking on phone and working on computer

În jungla antreprenoriatului nu există moment de incertitudine și nici jumătăți de măsură. Ori e albă, ori e neagră. Totul trebuie să fie perfect, altfel ești înghițit de competiție. Cele mai importante decizii se iau cu mintea limpede și ele sunt cele care dictează direcția unei afaceri. Dacă din start ai pornit cu capul plecat, atunci vei rămâne la picioarele pieței. Dacă ai înțeles din start că afacerea ta trebuie să fie la patru ace din toate punctele de vedere, atunci ai o șansă să ajungi în vârf.
Lumea afacerilor este o bătălie constantă. Nu e una propriu-zisă, ci una a comunicării verbale și non-verbale. Deciziile se iau alături de parteneri de afaceri. Vânzările se adresează potențialilor clienți. Investițiile vin de la colaboratorii care se pot baza pe tine. Totul se învârte în jurul relațiilor pe care le porți cu cei din jur. Și cum în viața personală relațiile se bazează pe încredere, respect, comunicare, pasiune și un strop de dragoste, exact la fel e și în afaceri. Îți poți imagina că afacerea pentru care muncești e ca un copil ai cărui părinți sunt toți actorii implicați în creșterea lui. Partenerii, furnizorii, clienții, angajații și tu. Pentru ca acel copil să crească armonios e necesar ca relațiile pe care le ai cu ceilalți „părinți” să fie fructuoase și stabile. Cum faci asta?

Micile imperfecțiuni în afaceri la dungă

Ești atent pe cine alegi să facă parte din afacerea ta. La fiecare întâlnire pui în balanță absolut toate aspectele care țin de persoana din fața ta. De la limbajul non-verbal, la stilul vestimentar, la felul în care e îngrijit omul din fața ta, totul contează. Nu doar afacerea ta e așezată la dungă, ci și pantalonii pe care îi porți zilnic. Ești curat, îngrijit, ai cămașa călcată și pantofii lustruiți. În fiecare zi când ieși din casă ai grijă ca totul să se așeze perfect pe tine pentru că știi că imaginea ta oglindește afacerea pe care o reprezinți.

Ziua în care ai aflat că ești imperfect

Pantofii, servieta, cămașa, sacoul și pantalonii de stofă sunt pregătite de aseară. Ceasul e în cutia lui, pe noptieră. În bucătărie te așteaptă un mic-dejun sănătos ce îți va da energie pentru întâlnirea pe care o ai peste o oră. Mănânci și, între timp, mai arunci o ultimă privire în mapa de prezentare pe care o ai pregătită. Deja știi că antreprenoriatul e un full time job și nu îți permiți să pierzi nicio secundă în care ai putea să fii cu un pas înaintea competitorilor tăi. Ești mulțumit de informațiile pe care le-ai citit. Știi că totul va decurge conform planului. Te îndrepți spre baie, te speli pe dinți și pe față. Te privești în oglindă și îți spui cu încredere: „Ești cel mai bun”. Iei peria de păr și îți aranjezi părul. La final, o așezi pe marginea chiuvetei. Ceva nu e bine. Te uiți mai atent. Ce e diferit? Îți dai degetele prin păr. Până azi nici nu ai observat, părul tău e tot mai rar și ești în prag de calviție. Dacă acum câteva secunde erai tot numai un zâmbet încrezător, acum, îngrijorarea a pus stăpânire pe tine. Nu ai timp să te lamentezi. Trebuie să te îmbraci și să pleci, cu tot cu începutul tău de calviție. Ajungi la birou și se întâmplă inevitabilul. Nu ai reușit să convingi.

„Afară-i vopsit gardul, înăuntru-i leopardul”

E normal ca la început, chiar când observi că ai început de calviție, să te simți inconfortabil. Știi că așa cum afacerea ta trebuie să fie completă, așa trebuie să fii și tu. Părul e cel care îți oferă putere, masculinitate, virilitate și… încredere în tine. Dacă ai o poziție de executive în firma la care lucrezi, știi perfect că brandul pe care îl reprezinți e ca o casă care degeaba are un gard îngrijit și o curte decorată de cei mai renumiți designeri, dacă înăuntru mobila se dărâmă pe tine. Aceleași reguli se aplică și la tine. Unealta ta cea mai puternică în procesul de vânzare este încrederea. Când nu mai ești complet, încrederea s-a dus, instrumentul s-a stricat, iar tu ți-ai da și Rolexul de pe mână ca să îl repari.

De ce considerăm că o podoabă capilară bogată e un atuu în afaceri? Vom exemplifica prin trei tipuri de antreprenori.

1.      Instrument de antreprenor neinspirat

Antreprenorul neinspirat. E acel om de afaceri care știe că are o problemă, în cazul de față cu aspectul fizic și implicit cu stima de sine, găsește o soluție rapidă, lucru demn de lăudat, doar că soluția sa e neinspirată, de compromis, ieftină și riscantă. E genul de antreprenor care se zgârcește în afaceri și care inevitabil va pierde pe termen lung. Genul de om care atunci când are început de calviție o maschează cu o meșă care nu doar că nu arată natural, dar îl poate pune într-o situație penibilă dacă rămâne fără ea accidental, chiar în timpul unei cine de afaceri.

2.      Extravaganța dăunează grav afacerilor

Mai există extravagantul mână largă care e exact opusul celui neinspirat. E genul care din prima zi în care a făcut vânzări va lua toți banii și îi va da pe lucruri costisitoare de care nu are nevoie. E genul care va arunca mii de euro pe repopularea scalpului, fără să aibă vreo garanție că tratamentul va avea rezultat. E genul de antreprenor care se întinde mai mult decât îi permite plapuma și care, la final de lună, sunt șanse mari să nu își permită să își plătească angajații și să aibă în continuare probleme cu calviția.

3.      „Praful” negocierilor de succes

Ultima categorie e cea a antreprenorului eficient care nici nu vrea să arunce cu bani în stânga și în dreapta, dar nici nu vrea soluții riscante. E acel bărbat care a găsit instrumentul perfect pentru succes în negociere, praful de păr pentru mascarea începutului de calviție. Nanofibrele de keratină din care e format acest praf funcționează ca un magnet. Ele sunt atrase de firele de păr pe deja existente, așa încât, la final, părul va da senzația de bogat și sănătos. Și mai ales, de complet. Praful de păr nu e magnet doar pentru păr, ci și în afaceri. Antreprenorul eficient care îl folosește, se trezește dimineața, în 30 de secunde aplică praful de păr în zonele cu probleme, apoi pornește în jungla antreprenorială să își ducă afacerea pe cele mai înalte culmi. Și nimic nu îl poate opri. Nici vântul care pe antreprenorul neinspirat l-a făcut de rușine când i-a luat meșa de pe cap, și nici lipsa banilor, pentru că a investit cu cap atunci când și-a luat praful de păr. De restul banilor a investit mai departe în afacerea sa. A crescut-o frumos, așa cum în 30 de secunde, cu praful de păr de la Toppik, și-a crescut brusc părul și stima de sine.

Antreprenorul eficient găsește întotdeauna instrumentele cele mai potrivite în tehnicile de negociere pe care le folosește în afaceri. Atunci când calviția îi stă în calea succesului, va folosi, fără excepție, praful de păr. Va merge cu el peste tot și își va face praf competiția cu stil, prestanță și o încredere de invidiat.

Tu din care categorie faci parte?

Scris de Top 1

Top1 realizeaza cele mai bune topuri online. Recomandarile si locurile prezentate in topurile noastre te ajuta sa te decizi unde te distrezi diseara. Urmareste articolele noastre si beneficiaza de cele mai interesante locuri din oras.

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

De ce sunt burgerii atât de grozavi pentru toată lumea?

Motive pentru a alege casa de vacanță în locul hotelului pentru un concediu pe cinste