in

Cum iti organizezi mai bine timpul: 4 ponturi

Capacitatea de organizare a timpului este o aptitudine care ajuta la utilizarea eficienta a perioadei active de peste zi, astfel incat sa putem realiza atingerea tintelor propuse. Poate parea o banalitate, dar succesul unei zile pline depinde in mod evident de modul in care sunt prioritizate si conectate unele de altele activitatile si locurile in care ne deplasam.

Exista persoane care au rezultate mai bune decat altele in privinta managementului propriilor activitati. Timpul, insa, ramane acelasi pentru toti – cum reusesc unii sa-si atinga obiectivele, in timp ce altii esueaza? Prima pe lista este organizarea. Daca vrei sa afli ce anume ar trebui sa urmaresti pentru a-ti imbunatati acest aspect al vietii, urmareste randurile de mai jos.  

Managementul timpului – aptitudini necesare

Prioritizarea este cea dintai, reprezentata de abilitatea de a acorda fiecarei sarcini importanta cuvenita, astfel incat acestea sa fie realizate in ordinea importantei. Pentru a putea prioritiza, este necesara o intelegere profunda a provocarilor pe care le ridica fiecare obiectiv, astfel incat sa poata fi estimata cat mai exact perioada de timp necesara realizarii.

A doua aptitudine utila este planificarea, acea capacitate de a putea organiza activitatile necesare, astfel incat obiectivul sa fie atins cat mai rapid si mai eficient cu putinta.

Comunicarea este permite exprimarea telurilor si a planurilor gandite pentru realizarea lor – in forma verbala sau scrisa. Este o aptitudine extraordinar de importanta, mai ales in ceea ce priveste delegarea sarcinilor, controlul rezultatelor muncii efectuate de ceilalti membri ai echipei si integrarea acestora in proiect.

Nu in ultimul rand, managementul stresului este egal in importanta cu aptitudinile mentionate anterior, deoarece de succesul mentinerii acestuia la un nivel scazut depind eficienta realizarii obiectivelor si nivelul de confort personal.

Organizarea spatiului de lucru

Realizarea sarcinilor planificate, organizarea buna a timpului de lucru si eficienta sunt strans legate de modul in care este organizat efectiv spatiul de lucru. Pentru organizarea biroului de acasa, de exemplu, poti alege din gama de laptopuri Asus acel dispozitiv care raspunde cel mai bine nevoilor efective de lucru. Fiind un dispozitiv compact, autonom, cu o greutate redusa, ocupa un spatiu mic si poate fi utilizat in aproape orice loc.

Tot in sprijinul unei organizari eficiente a spatiului de lucru vine si recomandarea de a instala celelalte echipamente IT&C in imediata proximitate a biroului. Aici poti include:

  • imprimanta multifunctionala – pentru receptionarea si transmiterea documentelor, scanarea si imprimarea lor;
  • router wireless – pentru a avea un nivel bun al semnalului;
  • setul pentru videoconferinte;
  • toate celelalte echipamente.

Definirea limitelor pentru fiecare sarcina

Este foarte important, mai ales in privinta lucrului in echipa, sa poti defini limitele a ceea ce te obligi efectiv sa faci si a timpului acordat pentru fiecare sarcina asumata. Tentatia de a raspunde pozitiv la toate cerintele managerului de proiect sau a colegilor si de a seta timpi de realizare nerealisti – pentru a impresiona sau pentru a castiga simpatia celorlalti – nu face decat sa supraaglomereze ziua de lucru, sa ridice nivelul de stres la cote inalte si sa conduca in final la epuizare. Asadar, ai mare grija la fiecare deadline si stabileste doar termene realiste de lucru.

Programarea pauzelor

Deconectarea de la activitate nu este de natura a diminua eficienta, dimpotriva! Lucrul de acasa inseamna inclusiv posibilitatea de a iesi la o pauza de aer curat, de a savura o cafea sau de a asculta una dintre piesele favorite. Pauzele odihnesc creierul si intreg organismul beneficiaza de pe urma pauzelor, iar eficienta indeplinirii sarcinilor este in cea mai mare masura data de cata odihna iti asiguri. Tine minte sa lasi timp corpului sa respire, sa se destinda si il vei avea mai sanatos si mai puternic la finalul oricarui proiect.

Unele tinte de lucru sunt mai importante decat altele, iar in cazul unora timpul efectiv de lucru este foarte scurt. Prioritizarea lor, setarea timpilor de lucru pentru fiecare in parte si furnizarea anticipata a termenelor de livrare inseamna predictibilitate si organizare eficienta.

Organizarea buna a timpului de lucru inseamna eficienta, rapiditate si calitate in orice domeniu de activitate, precum si abilitatea de a fi disciplinat si ordonat in activitatile intreprinse. Toate acestea reprezinta atuuri pe care orice angajator le apreciaza, fiind cu atat mai importante atunci cand urmaresti succesul propriei afaceri. 

Scris de Top 1

Top1 realizeaza cele mai bune topuri online. Recomandarile si locurile prezentate in topurile noastre te ajuta sa te decizi unde te distrezi diseara. Urmareste articolele noastre si beneficiaza de cele mai interesante locuri din oras.

Lasă un răspuns

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Infografic – Importanța lămpilor UV în asigurarea sănătății

Devino partener de succes în familia Life Dental Spa