in

Cum ne păstrăm dinții sănătoși mai mult timp?  

Cum ne păstrăm dinții sănătoși mai mult timp?  

O bună igienă orală, ce implică periajul dentar realizat de două ori pe zi și vizite regulate la medicul stomatolog, este esențială pentru a menține sănătatea dinților și a gingiilor și pentru a preveni diferite afecțiuni stomatologice. Cu toate acestea, sănătatea orală înseamnă mai mult decât prezența sau absența bolilor stomatologice. Uneori, anumite condiții de sănătate care nu sunt în mod direct determinate de igiena orală, precum gura uscată sau scrâșnitul dinților (bruxism), pot cauza probleme de aliniere a dinților sau pot crește riscul de boli dentare și gingivale. 

Pentru a preveni afecțiunile stomatologice și eventualele complicații ce pot apărea, inclusiv pierderea dinților, este importantă acordarea unei atenții deosebite practicilor de igienă orală, alimentației și controalelor stomatologice. Aplicarea următoarelor practici de igienă orală pot reduce semnificativ riscul de apariție a bolilor gingivale sau dentare, indiferent de cauza lor.

Periați dinții cu regularitate, în mod corect

Menținerea unei bune sănătăți orale începe de la periajul dentar, care trebuie efectuat corect, de două ori pe zi, folosind o periuță dentară cu peri moi sau cu duritate medie. Un periaj dentar incorect efectuat, fie din cauza presiunii prea mari aplicate asupra dinților sau a mișcărilor efectuate în mod eronat, poate fi periculos pe termen lung pentru sănătatea dinților, deoarece poate deteriora smalțul acestora și gingiile. 

Nu neglijați vizitele regulate la stomatolog

Periajul dentar nu este întotdeauna suficient pentru a preveni afecțiunile dentare, deoarece nu poate elimina în totalitate depunerile de placă bacteriană și nu are niciun efect asupra depunerilor de tartru, care apar în general la majoritatea oamenilor. Curățarea dentară profesională, împreună cu detartrajul, sunt două dintre procedurile stomatologice de igienă orală ce pot fi efectuate exclusiv în cabinetul medicului stomatolog. Ambele proceduri se recomandă a se efectua în mod regulat, la intervale de trei-șase luni. 

Evitați să fumați 

Substanțele chimice, precum benzenul, arsenicul sau monoxidul de carbon, care se regăsesc în majoritatea tipurilor de țigări, nu doar în cele tradiționale, scad secreția și cresc aciditatea salivei. Acest lucru duce la uscăciunea gurii și la creșterea depunerilor de placă bacteriană. Fumatul afectează, de asemenea, aspectul dinților și modifică mirosul respirației.

Folosiți ață dentară și apă de gură o dată pe zi

Utilizarea aței dentare poate ajuta la îndepărtarea depunerilor de placă, tartru și resturi alimentare dintre dinți, unde perii unei periuțe normale nu pot ajunge. În ceea ce privește apa de gură, utilizarea sa contribuie la eliminarea a peste 95% dintre bacteriile rămase în cavitatea bucală după periajul dentar. 

Alte obiceiuri sănătoase care pot ajuta la menținerea unei bune sănătăți orale presupun:

– reducerea consumului de alimente sau băuturi bogate în zaharuri, precum și a alimentelor sau băuturilor acide;

– consumul regulat de fructe și legume;

– consumul unei cantități suficiente de apă;

– înlocuirea băuturilor carbogazoase, de obicei bogate în zaharuri, cu apă. 

Cele mai citite articole

O bună igienă orală, ce implică periajul dentar realizat de două ori pe zi și vizite regulate la medicul stomatolog, este esențială pentru a menține sănătatea dinților și a gingiilor și pentru a preveni diferite afecțiuni stomatologice. Cu toate acestea, sănătatea orală înseamnă mai mult decât prezența sau absența bolilor stomatologice. Uneori, anumite condiții de sănătate care nu sunt în mod direct determinate de igiena orală, precum gura uscată sau scrâșnitul dinților (bruxism), pot cauza probleme de aliniere a dinților sau pot crește riscul de boli dentare și gingivale. 

Pentru a preveni afecțiunile stomatologice și eventualele complicații ce pot apărea, inclusiv pierderea dinților, este importantă acordarea unei atenții deosebite practicilor de igienă orală, alimentației și controalelor stomatologice. Aplicarea următoarelor practici de igienă orală pot reduce semnificativ riscul de apariție a bolilor gingivale sau dentare, indiferent de cauza lor.

Periați dinții cu regularitate, în mod corect

Menținerea unei bune sănătăți orale începe de la periajul dentar, care trebuie efectuat corect, de două ori pe zi, folosind o periuță dentară cu peri moi sau cu duritate medie. Un periaj dentar incorect efectuat, fie din cauza presiunii prea mari aplicate asupra dinților sau a mișcărilor efectuate în mod eronat, poate fi periculos pe termen lung pentru sănătatea dinților, deoarece poate deteriora smalțul acestora și gingiile. 

Nu neglijați vizitele regulate la stomatolog

Periajul dentar nu este întotdeauna suficient pentru a preveni afecțiunile dentare, deoarece nu poate elimina în totalitate depunerile de placă bacteriană și nu are niciun efect asupra depunerilor de tartru, care apar în general la majoritatea oamenilor. Curățarea dentară profesională, împreună cu detartrajul, sunt două dintre procedurile stomatologice de igienă orală ce pot fi efectuate exclusiv în cabinetul medicului stomatolog. Ambele proceduri se recomandă a se efectua în mod regulat, la intervale de trei-șase luni. 

Evitați să fumați 

Substanțele chimice, precum benzenul, arsenicul sau monoxidul de carbon, care se regăsesc în majoritatea tipurilor de țigări, nu doar în cele tradiționale, scad secreția și cresc aciditatea salivei. Acest lucru duce la uscăciunea gurii și la creșterea depunerilor de placă bacteriană. Fumatul afectează, de asemenea, aspectul dinților și modifică mirosul respirației.

Folosiți ață dentară și apă de gură o dată pe zi

Utilizarea aței dentare poate ajuta la îndepărtarea depunerilor de placă, tartru și resturi alimentare dintre dinți, unde perii unei periuțe normale nu pot ajunge. În ceea ce privește apa de gură, utilizarea sa contribuie la eliminarea a peste 95% dintre bacteriile rămase în cavitatea bucală după periajul dentar. 

Alte obiceiuri sănătoase care pot ajuta la menținerea unei bune sănătăți orale presupun:

– reducerea consumului de alimente sau băuturi bogate în zaharuri, precum și a alimentelor sau băuturilor acide;

– consumul regulat de fructe și legume;

– consumul unei cantități suficiente de apă;

– înlocuirea băuturilor carbogazoase, de obicei bogate în zaharuri, cu apă. 

Cele mai citite articole

Scris de Top 1

Top1 realizeaza cele mai bune topuri online. Recomandarile si locurile prezentate in topurile noastre te ajuta sa te decizi unde te distrezi diseara. Urmareste articolele noastre si beneficiaza de cele mai interesante locuri din oras.

5 idei pentru a face din cadourile de Crăciun floare la ureche!

Cum previi îngălbenirea dinților – sfaturi eficiente