Multe persoane au simțit nevoia reîntoarcerii la birou de îndată ce resticțiile au fost ridicate. Deși încă mai există o mulțime de angajați care își desfășoară activitatea la domiciliu, angajatorii au fost obligați să ia măsuri pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus în clădirile de birouri, mai ales în cele de dimensiuni mari, cu open-space, în care se pot aduna zeci de persoane.
Măsurile vizează atât verificarea temperaturii celor ce ajung să lucreze în clădire, cât și purtarea măștii obligatorii pe toată durata programului de lucru, dezinfectarea birourilor, a spațiilor comune, cu precădere a zonei de luat masa și băilor și asigurarea unei ventilații corecte în întreaga clădire.
Evitarea aglomerării spațiilor prin distanțarea birourilor, mutarea tuturor întâlnirilor pe video, nu în persoană, posibilitatea de a lucra de acasă atunci când doresc sunt măsuri menite să reducă foarte mult gradul de îmbolnăvire de la un loc de muncă. Mai mult, angajații ar trebui întâmpinați cu mesaje ce încurajează respectarea regulilor de siguranță, cu mesaje prin care se identifică simptomele de Covid-19 și încurajarea acestora să lucreze de acasă la apariția celor mai mici simptome.
Dotarea băilor din clădirile de birouri
Cele mai citite articole
Fiind zone des frecventate de către toți angajații și chiar partenerii și colaboratorii, băile trebuie să fie impecabile și să strălucească de curățenie. Iar aceasta trebuie făcută în profunzime, la fel și dezinfectarea, de mai multe ore pe zi. Pentru rezultate remarcabile, organizează personalul menajer după un orar bine stabilit, astfel încât fiecare să știe la ce interval trebuie să intre în băi pentru a le curăța. Dotarea acestuia cu produse de curățenie profesionale este esențială deoarece au eficiență dovedită, curățând și igienizând toate suprafețele, atât toaletele, oglinzile, lavoarele cât și podeaua, ușile, mânerele și robineții de apă.
Din arsenalul de curățenie nu trebuie să le lipsească lavetele, bureții, mănușile de unică folosință, mopul și detergenții speciali, cei de pardoseală și dezinfectanții pentru suprafețe astfel încât toată lumea să se simtă în siguranță de câte ori folosește toaleta.
Baia ar trebie să fie dotată astfel:
- Săpun lichid: acesta nu ar trebui să lipsească sub nicio formă, din nicio baie dar nici de la bucătărie (dacă există). Cei ce frecventează baia este bine să se spele corect pe mâini cel puțin 20 de secunde și să își usuce mâinile.
- Dozator de săpun: este indicat ca acesta să fie pe bază de senzor pentru a evita atingerea lui de către toată lumea. Este recomandat și din punct de vedere financiar deoarece acesta permite să se elibereze o cantitate suficientă de săpun, astfel încât să nu existe risipă inutilă. Acest gen de dispenser de săpun este ușor de verificat de către cei responsabili cu curățenia, nu poate fi sustras și se reumple cu usurință.
- Dozator pentru hârtie: Mâinile umede favorizează dezvoltarea microorganismelor. De aceea, este esențial ca ele să fie bine uscate, iar hârtia tip rolă este o opțiune corectă.
- Uscător de mâini profesional: Pentru cei ce preferă să își usuce mâinile la aer cald, uscătoarele de mâini sunt alegerea potrivită. Sunt ușor de montat și de folosit și asigură o uscare optimă, în doar câteva secunde.
- Dezinfectant de mâini: la fel ca săpunul, nici acesta nu trebuie să lipsească dintr-o baie publică. După spălarea mâinilor cu apă și săpun și ștergerea lor este indicat să folosim dezinfectanți de mâini eficienți, profesionali, ce omoară până la 99% din germeni. Dezinfectantul de mâini trebuie aplicat într-o cantitate generoasă, pentru a acoperi în totalitate palmele, dosul acestora, degetele și unghiile, până la încheietură. Va fi lăsat să se evapore pentru o eficiență ridicată. La fel ca săpunul lichid, și acesta trebuie așezat într-un dispenser special.
Iată câteva măsuri de care personalul administrativ ar trebui să țină cont atunci când utilizează produse dezinfectante:
- Să poarte mânuși ori de câte ori curăță băile, pentru protejarea pielii de efectul nciv al substanțelor chimice dar și pentru evitarea contaminării cu noul coronavirus;
- Să asigure o ventilație corespunzătoare, să deschidă geamurile sau să pornească ventilatorul;
- Să folosească numai produse profesionale, să le dilueze după caz urmând strict indicațiile producătorului;
- Să folosească numai cantitățile recomandate de către producător;
- Să depoziteze soluțiile și produsele de curățenie după utilizare într-o zonă în care nu are nimeni acces la ele, în afară de personalul autorizat;
- Să nu combine substanțele chimice între ele;
- Să nu mănânce, să nu înghită sau să inhaleze soluțiile de curățat.
Pe lângă toate măsurile menționate mai sus, managementul clădirilor de birouri ar trebui să ia în considerare aplicarea unui protocol pentru vizitatori dar și pentru angajați, iar procedurile să fie comunicate tuturor astfel încât să nu existe abateri. Doar cu reguli bine implementate și introducerea obligativității acestora lucrurile se vor putea întoarce la normal, cât mai repede.